Göteborg

Flyttlasset har gått till Göteborg och nu sitter jag i en lägenhet i Majorna och hoppas på sol. Det är stora kontraster mot det lugna livet i Åre. Det är folk överallt, bilar och spårvagnar på gator och torg, samt en väldig kontrast mot att bo i hus utan grannar. Här är det väldigt tunna väggar och fönster, man märker att grannen röker och att hon på tvåan har gjort curry till lunch. Det har väl sin charm, det må jag säga även om jag är en lantlig typ!
 
Säsongen i Åre var en av de mest snösnåla jag har upplevt! Jag tror att vi åkte riktigt puder två dagar på hela säsongen, vilket är väldigt lite och tråkigt. Men när jag själv märker att jag utvecklats på brädan och blivit väldigt mycket säkrare, bara att kolla min kraschstatistik för hela vintern, så kanske det var nyttigt med en vinter med bara pist och lite park. Jag minns bara en riktig krasch och den var sista helgen, och smärtan från den börjar lägga sig.
 
Det kändes som vanligt vemodigt att lämna byn och åka söderut. Något som gjorde det lättare var faktiskt att vädret vände och faktiskt levererade snö, lagom till liftarna hade slagit igen för säsongen. I maj vill jag har vår och sol, lata dagar i en park eller en runda på golfbanan. Därav min längtan efter sol idag, jag vill inte sitta här och känna att jag måste packa upp (vilket jag faktiskt ska göra, det är min enda uppgift idag) utan jag vill utforska stan, orientera mig lite och låta mitt lokalsinne hinna ikapp.
 
Men tills vädret levererar så ska jag äta lite frukost och packa upp lite i taget. Med tanke på att jag har flyttat fram och tillbaka en gång i halvåret i sju år har jag lärt mig att packa någorlunda lätt.
 
 
 
/jen

Kommentarer
Postat av: B

Äntligen! :)

2014-05-17 @ 18:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0