Halmstad

Förra helgen hade vi en släktträff inplanerad i Småland på söndagen, och då fick mina föräldrar en bra idé att göra en resa till Halmstad på lördagen för att utnyttja hela helgen när vi ändå skulle åka iväg åt det hållet.

Så vi ställde klockan och kom iväg runt halv nio, vilket kändes ganska tidigt men lika bra för att utnyttja hela dagen. Jag sov väldigt gott i bilen hela vägen till första fikastället, där jag fick i mig en red bull och en tårtbit. Som en ny människa satte jag mig bakom ratten och körde de resterande milen till Halmstad. Väl där styrde vi mot stranden där vi låg och läste en timme innan vi åkte till hotellet där vi hade rum för natten. Eftersom det var första september blev det en aning speciellt att hänga på stranden, hade det inte blåst så mycket kunde vi säkert badat också.

Väl på hotellet lånade vi varsin cykel och rörde oss mot Burger King för lunch. Därefter cyklade vi Prins Bertils stig som går längs havet, har för mig att det blev en tur på två mil. Jobbigaste var när min sko fastnade i pedalen och de andra åkt i förväg. Då fick jag ringa och be dem komma och befria mig från cykeln. Tur att jag inte kraschade totalt där! Mot slutet av cykelturen kom vi till ett glasställe med italiensk glass, vilket var en bra belöning. Vi kom tillbaka till hotellet strax efter glassen och vilade upp oss lite inför kvällens middag som åt på Norre port i centrala Halmstad.

Efter middagen passade jag på att träffa en gammal vän som bor i Halmstad, på en sen kvällsfika och en liten promenad genom stan. Det var sjukt kul att träffa Henke igen, det är säkert fyra år sen sist.



 
/jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0