Första oktober bjuder på solsken

Idag vaknar jag upp till strålande solsken och klarblå himmel. Något kallt förstås, temperaturen var ju nere och vände vid nollan inatt, så frosten var ett faktum. Att jag ska vara så seg på att gå upp ur den mjuka, varma, underbara, sköna sängen. Det kan jag ju bli lite arg på. Fota frost i morgonsolen kanske hade varit något annars. Samma plats och tid imorgon solen? Ta med dig frosten också är du snäll.
 
Hur som helst är jag uppe nu. Frukost i magen, första gången jag åt havregrynsgröt sen april. Lite mat i ryggsäcken också, för jag ska ut på fjället en sväng. Egentligen inte särskilt pepp i kroppen, den är trött och seg. Börjar falla in i gamla fula vanor, vilket jag vägrar acceptera. Måste pressa mig själv nu ett tag, det kommer bli svårt men måste gå.
 
Ny månad nya möjligheter.
 
 
/jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0