Åh sweet dress

Den största rädslan med min benskada är att det ska bli permanenta ärr. Flera olika sköterskor har sagt att det inte kommer bli det, det kommer återställas helt och det känns lugnande förstås. Men ändå nojar jag och blir ledsen för att jag inte kommer kunna springa runt i korta klänningar, shorts eller vara snygg i bikini.
 
För övrigt längtar jag efter ett bra tillfälle att ha den här klänningen igen, den har så snygg rygg att jag dör lite! Skorna längtar jag inte efter lika mycket, men det är nog för att jag inte ens kan gå barfota just nu. ;)
 
 
 
/jen

Kommentarer
Postat av: B

Hur mkt av benet är skadat?
Hur går det med sömnen och smärtan nu?
Antar att de redan sagt det, men ju bättre du sköter om såret, desto bättre och snyggare blir läkningen.

Svar: Mest vid foten men även under knät och ett stort sår på låret. Går bättre att sova nu och knarkar inte alls lika mycket som för några dagar sen. Så om man ser till smärtan går det åt rätt håll. Men å andra sidan ser jag till att ha benet så stilla som möjligt, och det kanske är därför smärtan håller sig lugn. Inte jag som sköter såret än så länge, låter sköterskorna göra det eftersom jag vill att det ska bli så bra som möjligt. Ska dit imorgon igen, så hoppas på resultat :)
Jennie

2012-12-04 @ 23:20:13
Postat av: Linuf

Vackert

2012-12-05 @ 11:22:31
Postat av: B

Hur uppkom skadan om man får vara nyfiken? Skönt att smärtan är mindre, och att du behöver mindre smärtlindring. Låter som bra egenvård att hålla benet stilla. Tror du kommer märka när du kan börja röra på benet. Blev det något resultat, går läkningen framåt??

Svar: Fick varmt vatten över mig. Läkningen såg bra ut, bara det vid foten som tar lite mer tid på sig verkar det som.
Jennie

2012-12-06 @ 18:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0