Det här med golf

När jag började spela golf tyckte jag att det var svårt och tog för mycket tid av mitt värdefulla femtonåriga liv. Det fanns andra saker som var viktigare, även om jag valde själv att börja spela. Men nu har jag en helt annan bild av golfspelandet. Nu är det skönt att komma ut en runda då och då. Det är roligt även om alla bollar inte går riktigt dit de från början var tänka. Min pappa är väldigt peppande att spela med, mer nu än förut säkert av den anledningen att han inte längre behöver tänka så mycket själv på vad han gör på banan. Vi har hittat en grej som vi gärna gör ihop helt enkelt.
 
Vi var ute på en runda i förra veckan. Fortfarande kan det kännas en aning motigt innan jag väl har kommit iväg och kommit ut på banan, men oj vilken fin kväll vi fick. En måndagskväll på vår golfbana innebär väldigt folktomt även om solen lyser. Spelet gick till en början ganska dåligt för mig, men pappa gjorde par på de tre första hålen så jag kunde glädjas åt hans spel istället. Därefter styrde det upp sig lite, tills jag blev lite småtrött framåt nionde hålet. Men sen kom jag äntligen över på vattenhålet 10 utan att döda en enda boll i vattnet, och det peppade mig. Fortsatte fint, med en kexchoklad och chokladboll i magen innan hål 12 orkade vi knata vidare. Även hål 15 är ett vattenhål, dock lite längre än på hål 10 men ändå känns det lättare. Slutade med att bollen studsade två gånger i vattnet och upp på andra sidan. Det gäller väl bara att ta sig över, lite extra spänning har ju ingen dött av. ;)
 
Hur som helst är jag glad att jag har ändrat uppfattning om golf och att jag kan ta det som en avkopplande sysselsättning. Hittade dessutom inte min vagn till bagen, så tog bärbagen istället. Gick minst lika bra, och kändes som lite extra träning, tipp topp!
 
 
 
 
 
/jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0