Så var det lördag

Så fort intron var slut i måndags attackerade en hemsk sjukdom mig. Allt bara släppte, och jag blev liggande i feberfrossa i två dygn. Det var ingen trevlig upplevelse, tog mig knappt tre meter upp från sängen för att hämta vatten och tillbaka igen. Helt utelämnad åt mig själv, men på onsdagen tog jag mig i alla fall till sjukhuset eftersom jag inte riktigt orkade med det längre. Så jag fick penicillin och en snäll doktor. Han har till och med ringt och kollat hur det har varit med mig både torsdag och fredag! Händer det verkligen? Han måste tro att jag är dödssjuk eller något, det är något han inte berättar för mig i alla fall.
 
Med medicin i kroppen tog jag mig faktiskt till jobbet på torsdagen. Jag hade lite ångest, ville egentligen sjukanmäla mig men ringde för tidigt till manpower och ångrade mig sen. Jag provade att köra på och det gick bra. Har ju en fix idé om att aldrig sjukanmäla mig, även om det kanske hade varit det enda rätta i det här läget. Men jag är beroende av pengarna så jag kör tills jag stupar. Jag körde även fredag och eftersom jag hade kvällsplaner hann jag aldrig riktigt känna efter hur trött jag var.
 
Kvällen igår bjöd på födelsedagsmiddag för Anna, Parkvillanhäng och Domedagsfest i Vikböle. Vilken udda men härlig kombination va? God mat, skönt häng med nya bekantskaper och ett väldigt kärt återseende gjorde min kväll.
 
Men det blev rätt sent, och jag har varit ganska trött idag. Jobbet gick strålande men det var kallt om fötterna. Jag hade glömt ladda mina värmare så mina tår blev is, men efter lunch och ett kul besök blev allt mycket bättre. Plockade upp fyra par nyslipade skidor också i Björnen efter jobbet, och fick bara betala för ett par. Det är bra service pojkar. ;) Därefter direkt hem och ta tag i städningen. Familjen ramlar in här nu ikväll, och äntligen ser huset halvt okej ut i alla fall. Klar förbättring!
 
Från igår innan alla äventyr på byn :)
 
/jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0