Home home home

Nu har jag vaknat upp i mitt älskade barndomshem. Katterna vräker i sig finmat som jag skämmer bort dem med, och jag kokar upp lite te. Ute har frosten lagt sig och egentligen undrar jag hur jag ska klara av kylan i Åre. Den är jag inte van vid för tillfället.

Det är skönt att vara hemma. Igår åkte jag tåg från Stockholm med för mycket packning. Det var tungt att säga hej då till min fina pojkvän på perrongen. Jag saknade honom redan när han gått två meter, så det här blir tufft. Tågresan gick fort som vanligt. Åker alltid snabbtåg eller X2000, har inte tålamod till något annat. Kollade på 90210 och Whitney, och vips var jag framme. Där kom utmaningen, att bära alla väskor helt själv. Tog mig till en förvaringsbox efter en slitig sträcka från tåget. Tur att Skövdes station är liten. La in det mesta förutom datorn där, tog en promenad till Eriks lägenhet, hämtade upp min olåsta bil och åkte sen för att lasta in väskorna. Därefter mötte jag Razz, bjöd honom på kinalunch och sen gick vi runt på stan lite. Köpte ett par tofflor, ett par stövlar, present till mamma, bukett blommor till mamma, mascara till mig och sen åkte jag för att möta upp mamma som var och handlade mat.

Jag gillar att spendera pengar, allra helst på någon annan än mig själv. I förrgår köpte jag massor av grejer till mig själv när vi sprang runt i Stockholm. Det var lite grejer jag kände att jag var tvungen att köpa innan Åre, och sen blev det några fler grejer. Kan återkomma med det senare. Nu är mitt te klart och magen kurrar trots kattmatslukten.

En mätt och nöjd katt som egentligen inte vill vara med på bild


/jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0