Pills

Det har vid ett flertal tillfällen gått rykten om att det har tagits fram p-piller även för män, och nu är det dags igen. Min första tanke var att det är klockrent, då kanske mannen kan ta lite av ansvaret och äta piller istället eftersom det i viss utsträckning kan innebära problem för kvinnan. Att dela på det hela liksom. 
 
När jag nu i dagarna berättade om det här för en kille så började en annan liten tanke ta form. Jag påstod att det inte skulle kännas säkert om mannen hade ansvar för att äta piller, man måste ju då lita på att han sköter det. Vilket han påpekade att män har haft problem med alla år, vissa kvinnor är ju så dumma i huvudet att de lurar killar på det sättet. Hur som helst är det ju kvinnan som får ta smällen när barnet blir till. Jag tror att de oönskade graviditeterna skulle öka avsevärt om mannen skulle äta p-piller istället för kvinnan. I en egoistisk värld, som vi många gånger faktiskt lever i, sätter man sig själv först. Mannen blir inte lika lidande som kvinnan om ett barn skulle börja ta form, det är väl alla med på?
 
Det absolut bästa, och kanske sämsta för världens fortplantning, skulle vara om BÅDA i ett förhållande åt p-piller på varsitt håll.
 
Eller vad vet jag. Avskaffa alla piller och lev lite farligt. Barn är ju så söta.
 
/jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0