Himmelriket för smaklökarna

Kan ni förstå lyckan när jag hörde att Starbucks har öppnat i Göteborg? Jag har ingen aning om när, men nu är det i alla fall så och jag är glad. Egentligen vet jag inte varför. För det första så dricker jag inte kaffe. Och amerikanerna kan inte det där med fika, det går ju aldrig att hitta en tårtbit på varken Starbucks eller Wayne's Coffee. Jag antar att det beror på alla extremt heta dagar i Thailand när jag har behövt svalka ner mig lite, och avnjuta AC likväl som en ischoklad.
 
Så när jag passerade centralstationen i Göteborg, där Starbucks så otroligt lägligt ligger så var jag bara tvungen. Jag hade till och med planerat in mina tåg så att jag hade en halvtimme på mig, hur löjligt underbart är inte det? Sen kom jag därifrån med en stor ischoklad och en fruktsallad samt ett stort leende på läpparna.
 
När jag kom in på tåget satt en unge där med sin mamma och sa upprört till henne att man inte fick dricka kaffe på tåget. Eller äta glass heller för den delen. Jag tänkte bara: "Fördelar med att vara vuxen" och gick till min plats. Sen njöt jag, för oj vad god den är!
 
 
 
/jen

Kommentarer
Postat av: Niclas

Ska vi gå in till mig och ta en kopp choklad
Eller ska vi gå ut och ta en promenad
I regnet och blasket är inget kul
Men jag har ju väntat länge
På att få vara en stund med dig, så kom
Och ta min hand

Ska vi gå in till mig och äta kexchoklad
Eller ska vi gå ut och sjunga tralala
I regnet och blasket är inget kul
Men jag har ju väntat länge
På att få vara en stund med dig, så kom
Och ta min hand

I regnet och blasket är inget kul
Men jag har ju väntat länge
På att få vara en stund med dig, så kom
Och ta min hand

2012-08-29 @ 14:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0