Trogna Bygget

När jag kom ut i backen mötte jag upp en av Åres finaste människor, och tillsammans hade vi en jättebra dag i solen i Ullådalen där vi övade på mina svängar och till slut satt de ganska bra. Vi myste även till det med fika på Ullåstugan ett bra tag innan vi gav oss iväg till våra diverse jobbaktiviteter. Hans lät dock roligare när han skulle få agera evakueringsoffer i en av våra sittliftar, men vårat möte var givande. Åkte några åk i Rödkullen och sen en sväng till åttan också med två polare som dök upp när jag stod i liften. Så det hela blev en väldigt bra åkdag! :)
 
Mötet var bra, det togs upp bra saker och lite klarhet gavs på viktiga punkter. Inte för att jag inte har koll på jobbet, men man vill veta hur andra tänker också. Kul att se alla kollegor också som man verkligen inte träffar dagligen annars, vissa känns väldigt långt bort i skidsystemet.
 
Efter jobbet åkte vi till de tre viktigaste butikerna i byn, alltså systemet, apoteket och Coop. Sen skjutsade jag hem fröken Johanna och åkte hem för att byta om. Sen kom den efterlängtade boulematchen på Contan. Det var sjukt svårt men samtidigt spännande och kul! Därefter hoppade grabbarna i poolen och jag åkte hem för att byta om ännu en gång, man kan ju inte spela boule i klänning och 12 centimeters klackar har jag förstått. Ingemar mötte upp hemma och där började kvällen som blev ganska bra trots tidsbrist.
 
Vi åkte till Torpet för en förfest med många många kända ansikten, såna förfester är roligast. Där spelades beerpong för fullt, det var fest i alla lägenheter på hela våningen och alla bara mådde fint. En taxi till Bygget och en aslång kö som var så sjukt värd att stå i, för väl inne väntade Petter, Ison & Fille på scenen. De spelade en bra blandning av gammalt och nytt, och självklart hamnade jag längst fram rutinerad som jag är. ;)
 
Sjukt bra kväll, även om fötterna var rätt trötta efter en hel spelning. Inte riktigt van vid de där klackarna än, men nu har de också fått gå ut i Åre en kväll, det känns bra.
 
Nu blir det snart åkning. Solen börjar kika fram vid horisonten och det känns allmänt mysigt.
 
 
 
/jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0