Ett nytt år

Det har varit fullt hus här i nästan två veckor. Först kom familjen och firade jul med mig. Åkte lite skidor och stannade en vecka. Under den tiden kom min underbara pojke och gjorde mig gladast i världen, och därpå kom kusin med två vänner. Dagen efter kusin kom dessutom bästa vännen på besök och allt blev bara så underbart att samla alla goa människor på samma ställe.
 
Julen var fin, nyår var också bra.
 
Nu gäller det att hitta en sorts vardagsrytm som jag kan trivas med och hinna med allt som vintern har att erbjuda mig. Men allra först och främst måste jag fokusera på att bli frisk. En liten feber ligger kvar över mig och hostan har inte gått över. Det ena avlöser det andra och eftersom jag aldrig riktigt vilar blir det kanske en ond cirkel. Nu kör jag på metoden att jobba på dagen och chilla på kvällen. Proppa kroppen full av vitaminer och andas mycket frisk luft, det måste väl funka?
 
Det känns så otroligt bra att vara tillbaka på brädan igen, ni förstår nog inte hur dåligt jag har mått över den biten. Det här året hade jag alla möjligheter att åka upp tidigt på säsongen och åka massor innan jobb och liknande började, men man vet aldrig när olyckan ska vara framme och jag är glad att det har gått över nu efter en månad. Nu håller jag alla tummar för att benet återfår sin fina färg, annars får jag flytta till Grönland och aldrig mer ha shorts på mig. Det är hårt att leva i en fåfäng värld. ;)
 
 
/jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0