Bil vs Jennie 2-0

Den här dagen har minst sagt varit intressant, med många motgångar så skumma att jag varit tvungen att skratta åt dem. Det började när jag skulle köra iväg med bilen imorse. Jag kommer ner, ser att den är jätteisig som den blir om den står några dagar och tänker att det nog kommer ta tid att skrapa. Men det svåraste visade sig bli att ta sig in i bilen. Alla dörrar var igenfrusna, endast bakluckan gick att öppna. Så jag fick fälla ett säte, krypa in i bakluckan och starta upp bilen. Sen ut igen och skrapa utsidan, innan jag kröp in i bakluckan igen och skrapade på insidan. Det hela som borde tagit fem minuter tog säkert tjugo minuter istället. Men jag tänkte hela tiden på hur det måste sett ut så jag blev så full i skratt att jag inte hade ork att bli arg.
 
Väl på jobbet rullade väl det mesta på. Jag haffade ett par arbetshandskar ur mitt skåp, och sen två udda vänsterhandskar av annan sort. Så det gick väl inte helt bra heller, och att jobba i arbetshandskarna var inte optimalt i dagens kalla väder. Men fördelen med att vara i Bräcke är att folk sköter sig själva, och att värma kalla fingrar var inga problem.
 
Vid stängning tyckte jag att jag hade planerat så otroligt bra. Allt var undanplockat, sista på liften var precis vid flaggan så jag hade stenkoll och behövde bara vänta några minuter innan jag kunde parkera liften och åka till Åttan för att ta mig till Kullen. Men då gick det ett brytsnöre på berg, två minuter över tre. Ringde på pistör, som lovade att fixa det. Tio minuter senare ringde jag igen, och han skulle komma. Men inget hände och tio minuter senare ringde jag igen, och lät så lite surare än innan så han fattade att jag inte hade lust att sitta där och vänta. Så fem minuter efter det snurrade liften, och jag kunde köra ner flaggan. Men när jag stod där och väntade kom nästa grej, då en skadad norrman som hoppat illa i röda linjen. Det hela slutade med att jag stannade kvar till tio i fyra istället för att komma iväg tio över tre, men på plussidan fick jag åka skoter till Kullen istället för lift.
 
På Kullen bytte jag om, fyllde i flextid och gick ut till bilen. Satte i nyckeln, drog igång motorn och skulle skrapa rutorna på bilen. Väl ute ur bilen låser den sig själv. FML på det. Jag står alltså där utanför min bil, som är igång och spelar musik för fullt men som jag inte kan ta mig in i. Hur kan jag lyckas med alla mina bilproblem egentligen? Ringde min fina man efter reservnyckeln och han var verkligen räddaren i nöden när han en stund senare svängde upp med den och låste upp min stackars bil som nog hatar mig.
 
Jag hoppas på bättre billycka imorgon och att det mesta bara flyter på lite lättare helt enkelt. I övrigt har jag haft en bra dag, trots kyla och ond kropp. Nacken är förvisso rörlig och benet hyffsat, men det kunde vara bättre.
 
 
 
/jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0