Istället för en hund?

En sak som har pushat mig i min träning är en så simpel grej som en stegräknare. En vuxen kvinna ska få in ca 12000 steg varje dag, vilket motsvarar ungefär en mils promenad. När jag för några dagar sen hittade min gamla stegräknare och upptäckte att den var död så tänkte jag inte mer på det. Såna batterier har vi knappast hemma. Men idag slog det mig. Jag har ju stegräknare i min lilla ipod! Så idag testade jag den, och jag är jättenöjd.

Den visar antal steg, start- och stopptid, kilometer och kalorier. Den är så liten att jag inte hade märkt den om jag inte satt dit den själv. Nu har jag ju bara använt den en gång, men jag tror att den sparar all historik så man kan gå tillbaka och kolla föregående träningar. Det finns även en räknare för antal steg per vecka och månad. Så den här lilla krabaten kommer få följa med på fler promenader framöver, statistik är något som jag älskar att kika på och bygga upp!



/jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0