Grönt är skönt

När jag skulle köra från Västerås i söndags hörde jag på radion om en trafikolycka på E18 mot Köping som skulle påverka mig. Därför hoppade jag in på Ikea en sväng i hopp om att fördriva lite tid tills olyckan var undanstädad, om man nu får vara brutal och skriva så. Prio ett var en ny lampa till Åre, hela förra säsongen levde jag med bara mysbelysning i vardagsrummet. Sen blev det ett par blommor till mig också, med tillhörande krukor och en blomma till mor som fyller år idag. Så nu är mitt fönster ganska tjusigt om jag får säga det själv.
 
Väl ute på vägen igen visade det sig att olyckan fortfarande hindrade trafiken helt, och jag fick ta en omväg på några mil via Eskilstuna. Det var ganska segt att köra, kändes dubbelt så långt på söndagen som på lördagen när jag var på väg till Västerås. Men väl hemma var det ju så där löjligt skönt att bara vräka ut sig på soffan och njuta av att göra ingenting. Borta bra men hemma bäst!
 
 
/jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0