God morgon Åre

Det är en lyx att leva helt utan klocka. Är jag hungrig - då äter jag. Vill jag sova - då gör jag det. Rycker det i benen och jag behöver röra mig - då åker skorna på. Här är jag styrd bara av mig själv och det är precis vad jag behöver. Enda jag önskar mig nu är lite bättre väder, inte nödvändigtvis sol men lite högre moln så alla vackra fjälltoppar vill visa sig. Men att få se ett vackert höstfjäll genom fönstret under frukosten är inte heller fy skam.
 
Gårdagen var en riktig sovdag, som faller sig naturligt efter en natt på tåget. Lånade en bil av en vän när jag kom till byn, åkte och handlade lite mat, satte igång värme och vatten innan jag däckade i soffan och sov mer eller mindre sex timmar i sträck. Därefter gjorde jag kvällsmat, tittade på en serie och tog en kvällspromenad bort till campingen och tillbaka. Sen tillbaka till soffan en stund och tidigt i säng, mycket välbehövligt.
 
Nu äter jag alltså frukost och funderar på vad dagen kan bjuda på. Det är väldigt mulet idag, med 5,5 grader ute och nästan ingen vind. Ja vi får väl se...
 
 
/jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0