En stillsam morgon

Jag tror fåglarna använder hustaket som landningsbana. Har faktiskt aldrig sett så många fåglar i Åre förut. De vill åt den stora vackra rönnen vi har utanför källaren, där de kan äta i timmar på alla bären. Bären som tydligen ska visa att det blir mycket snö till vintern.
 
Jag sov oroligt inatt, drömde massor och vaknade hela tiden. Som om jag väntade på något? Det känns verkligen i kroppen att det saknas någon som ligger bredvid, jag blir aldrig duktig på att sova själv. Så nu är jag trött, med träningsvärk i benen efter gårdagens tur och förkyld. Den kombon är så underbar att jag bara vill gräva ner mig själv ett tag. Det ljusa i tillvaron är att morgonens dimma börjar ge med sig och solen tittar fram borta över Mullfjället. Snart kommer den nog hit också.
 
 
/jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0