Sommarsöndag

Är det här första dagen i mitt nya liv? Haha vad töntigt det kan låta när man skriver det, men saker och ting har tagit en vändning. Jag orkar inte vara den som skjuter saker flera dagar framför mig, jag vill ta itu med saker nu och göra mig själv glad. Fokusera på det som motiverar mig till att göra bra saker. Resten kan vara. Inför varje grej fråga mig själv: "Vill jag verkligen göra det här?" Finns minsta tvekan, ja då låter jag bli det. Varför lägga andras mål och förväntningar på mina axlar, jag har egna mål att sträva efter.

Jag är dessutom sjukt imponerad av min kropp. Som ni säkert känner till gick vi över till sommartid idag, alltså vred fram klockan en timme. Jag skulle jobba, jag tänkte inte mer på det, min telefon ställer om sig själv och sköter sånt åt mig. Det lustiga var att jag vaknade före klockan, som jag brukar göra numera. Sneglar ut i köket på väggklockan och den står på kvart i sex. Alltså nya kvart i sju. Då har min kropp ställt om sig automatiskt, utan att jag ens behövt ett dygn till att göra det. Jag firade det hela med en 45 minuters lång promenad innan jobbet, något som visade sig vara lite för långt då jag blev fem minuter sen. Till ett morgonmöte som bestod av fyra personer, haha. Det var många som missat det här med sommartid. Men alla liftar snurrade såklart klockan nio och dagen flöt på precis som den skulle. Tog ett åk efter att jag stämplat ut men fick bara ont i knät och ville inte förstöra inför morgondagen när jag är ledig. Väl hemma däckade jag i sängen med sprängande huvudvärk men nu är jag på benen igen. Nån liter vatten kan göra susen för vem som helst.

Nu ska jag fortsätta att ta tag i allt som jag skjutit på. Jag kan vara oerhört effektiv när jag själv vill. Över och ut.



/jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0