En kall och solig tisdag

Vaknade upp till ett skitkallt Åre där temperaturen här hemma letade sig neråt minus 19 grader. Bilen klagade vid start, men gick som tur var igång och tog mig till jobbet. Intron var inställd, men fick se mina nya kollegor och konstaterade att det var rätt många dudes. Många nya ansikten, men också några gamla fina sådana. Klädde mig efter förmåga, hade inte lyckats hitta särskilt mycket av min utrustning men tog det jag kunde få tag på innan jag åkte. Åkningen var dock magisk. Första åket kunde jag inte sluta le, förutom när det blev för kallt att åka med öppen mun. Då log jag under min bandana istället. Kände mig som en nybörjare såklart men hittade ganska snabbt tillbaka till en ganska okej åkning och ser nu fram emot att utveckla vissa delar.

När kylan slår till i Åre får man ofta sin belöning i form av ögongodis. Det blir så vackert när solen lyser upp vårt paradis och det går knappt att fatta hur fint det är. Kanske borde köpa en liten kamera som jag alltid har med mig. När jag kom hem efter en relativt hård dag i backen för en väldigt otränad kropp var skutan vackert rosa. Den tackade väl för dagen och försökte locka tillbaka mig trots massa minusgrader. Och tro mig, jag kommer tillbaka. Imorgon ska jag premiärjobba för i år. Plocka fram ett äkta Skistarleende och försöka bli ännu bättre än jag varit tidigare. Fick reda på vem min närmaste kollega blir i vinter och ser ljust på det, det blev en tjej även den här vintern.

Fin utsikt från mitt sovrumsfönster :)

 

Och från vardagsrummet ser det ut så här :)



/jen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0